پرفکت مانی

پرفکت مانی چیست؟ | کاربردهای (Perfect Money)

صرافی وان ایکس چنج

خلاصه نوشته
  • لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی
  • لورم ایپسوم
  • متن دلخواه
  • متن دلخواه

اگر به دنبال آشنا شدن با مفهوم پرفکت مانی هستید، جای درستی آمده‌اید. در این مقاله به‌طور کامل با این سیستم پرداخت آشنا خواهید شد. پرفکت مانی در واقع یک شرکت و سیستم پرداخت بین‌المللی به شمار می‌رود که با آن می‌توانید به‌راحتی پرداخت‌های اینترنتی خود را در سایت‌های خارجی انجام داده، به سرتاسر جهان ارز منتقل کرده یا درآمدهای ارزی خود را دریافت کنید. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این سایت این است که به کاربران ایرانی نیز اجازه‌ استفاده از خدمات خود را می‌دهد.

در واقع می‌توان گفت که پرفکت مانی نوعی کیف پول دیجیتالی است که امکان تبدیل ارزهای مختلف به ارزهای دیجیتال و برعکس، ذخیره کردن پول، پرداخت در سایت‌هایی که آن را قبول می‌کنند و غیره را به کاربران می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این سیستم پرداخت، در ادامه با ما همراه باشید.

پرفکت مانی

پرفکت مانی سیستم پرداختی جهانی است که به دلیل امکانات بسیار زیادی که به کاربرانش ارائه می‌دهد محبوب است. یکی از ویژگی‌های مهم این‌ وب‌سایت این است که به کاربران ایرانی امکان فعالیت می‌دهد. این وب‌سایت امکانات بسیار گوناگونی نظیر تبدیل ارزها به یکدیگر یا سپرده‌گذاری را نیز به کاربرانش می‌دهد. «پرفکت مانی» (Perfect Money) یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که برای پرداخت‌های غیرنقدی بر روی اینترنت ابداع شده و به کار می‌رود. شما می‌توانید حساب پرفکت مانی خود را شارژ کنید و از طریق این سیستم، از وب‌سایت‌هایی که پشتیبانی‌کننده‌ آن هستند، خرید اینترنتی انجام دهید.

همچنین کاربران می‌توانند به‌وسیله‌ حساب‌های پرفکت مانی خود پول دریافت یا ارسال کنند. این وب‌سایت ویژگی دیگری نیز به نام «ووچر» (Voucher) دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

پرفکت مانی در سال ۲۰۰۷ در کشور پاناما ساخته شد، اما کمپانی آن در شهر زوریخِ کشور سوئیس واقع شده است. محبوبیت و معروفیت این سرویس از سال ۲۰۱۱ و بعد از ورشکست شدن کمپانی رقیبش یعنی Liberty Reverse افزایش پیدا کرد. بعد از آن بود که این سرویس پرداخت به مرور زمان در جهان و در زمینه‌های مختلف، مورد استفاده‌ی افراد زیادی قرار گرفت.

سیستم پرفکت مانی چند ویژگی خاص دارد که باعث شده است این سیستم پرداخت آنلاین نسبت به بعضی رقیبان خود نظیر «پی پال» (Paypal) محبوبیت بیشتری کسب کند. برای مثال پرفکت مانی توجهی به تحریم‌ها علیه بعضی کشورها نظیر ایران ندارد و به کاربران در تمامی کشورها خدمات ارائه می‌دهد.

نحوه استفاده از پرفکت مانی

نحوه‌ کارکردن با پرفکت مانی بسیار ساده است. شما برای شروع کارتان با کیف پول پرفکت مانی، باید در ابتدا به وب‌سایت رسمی پرفکت مانی Perfectmoney.is وارد شوید. سپس زبان مورد نظر خود را انتخاب نمونده و Sign in کنید. اطلاعات درخواست‌شده را در صفحه‌ای که باز می‌شود، وارد کنید.

دقت کنید که اطلاعات واقعی را برای عضویت به سایت ارائه دهید تا دفعه‌ بعد برای ورود به حساب خود با مشکلی مواجه نشوید. پس از عضویت و فعال‌سازی اولیه‌ حساب، می‌توانید از سیستم پرداخت پرفکت مانی استفاده کنید. بعضی از امکانات پرفکت مانی نظیر شارژ حساب از طریق بانک نیاز به احراز هویت دارد که برای کاربران ایرانی نیز امکان پذیر است.

شما می‌توانید به چند روش، حساب پرفکت مانی خود را شارژ کنید. شما می‌توانید از طریق اشخاص دیگر با دادن ایمیل متصل به اکانت خود، اکانت‌تان را شارژ کنید یا از درگاه‌های بانک‌ها یا صرافی‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ووچر‌ها استفاده کنید که شبیه کارت‌های اعتباری با مبلغ خاصی هستند. همچنین ووچرها را می‌توانید از اشخاص یا وب‌سایت‌های معتبر خریداری کنید.

در ایران نیز می‌توانید وب‌سایت‌های معتبر یا صرافی‌هایی را پیدا کنید که حساب شما را در قبال دریافت ریال شارژ می‌کنند.

 

مزایا و معایب استفاده از پرفکت مانی

همان طور که قبل‌تر هم گفته شد، پرفکت مانی یکی از شرکت‌های پیشرفته در حوزه‌ ارائه‌ خدمات پرداخت غیرنقدی در اینترنت است که به کاربران اجازه می‌دهد تراکنش‌های خود را به‌صورت ایمن و سریع در بستر اینترنت انجام دهند. این سیستم قابلیت‌های بسیار دیگری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، پس با ما باشید تا پس از آن به ذکر معایب این سیستم نیز بپردازیم.

همان‌طور که می‌دانید، پرفکت مانی تحول بزرگی در سیستم‌های مالی در سرتاسر دنیا ایجاد کرده است و قابلیت‌های متنوع و بسیار زیادی دارد. قابلیت‌های این سیستم پرداخت را می‌توان در موارد آمده در لیست زیر خلاصه کرد.

  • تبدیل پول در پرفکت‌مانی به دیگر ارزهای رایج و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا طلا؛
  • انتقال پول میان کاربران؛
  • انجام پرداخت‌های اینترنتی برای خرید کالاها یا خدمات اینترنتی؛
  • دریافت وام (یا حتی قرض دادن) درون سیستم و دریافت درآمد اضافه با استفاده از برنامه‌ی شراکتی Partnership Program؛
  • امکان ایجاد درگاه پرداخت بر روی سایت شخصی خودتان؛
  • نگهداری ارزهای خود و دریافت سود ماهیانه به جای مانده حساب؛
  • تمدید حساب‌های ماهیانه‌ خود در سایت‌های دیگری نظیر نتفلیکس؛
  • استفاده از ووچرها بدون داشتن اکانت پرفکت مانی

همچنین در این سیستم انواع اکانت‌ها در اکانت کاربران و به نرخ بازار، قابل معاوضه هستند. انواع حساب نیز در این سیستم پرداخت شامل حساب معمولی، حساب برتر یا پرمیوم و حساب مشارکتی می‌شود.

با این حال این سرویس پرداخت معایب و ریسک‌های مختص به خودش را هم دارد. شرکت پرفکت مانی، در پاناما به ثبت رسیده است و پاناما کشوری است که قوانین نظارت بر امور مالی در آن به اندازه‌ کافی سخت‌گیرانه نیست. برای مثال، این شرکت برخلاف شرکت‌های واقع‌شده در غرب، می‌تواند دارایی خود را در فعالیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند؛ همین موضوع باعث می‌شود ریسک پس‌انداز پول در این سیستم بالا برود. همچنین اصلی‌ترین دلیلِ عدمِ پذیرش این ارز الکترونیک در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی نیز همین مشکلات است.

نمایش بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا